zaterdag 24 maart 2012

Bepaald geen Schotse Hooglanders, sorry!!

Hallo allemaal,
De Schotse Hooglanders houden jullie nog tegoed hoor. Ik hou het nog even spannend zo hopelijk! De kauwen heb ik gespot te Kijkduin. Trotse vogels die poseren wel leuk vinden.
De rest van de foto's heb ik gemaakt in mijn eigen tuin, genietend van het voorjaarszonnetje, fototoestel in de aanslag en wat je dan allemaal te zien krijgt:
We hebben een nestje in onze tuin, met roodborstjes. Helaas heb ik ze nog niet kunnen spotten, maar op afstand wel gehoord. Dit is moeder roodborst op zoek naar eten!
De kat van onze overburen vindt onze tuin nogal interessant en is er vaak te vinden. In de jachthouding want hij heeft iets gezien...
Fototoestel in de aanslag en ja hoor, om het hoekje midden in de camera kijken. LEUK!!
De kat is inderdaad op jacht en heeft deze merel in het oog gekregen.....
......dus hup via onze schutting de merel besluipen.
Maar de merel heeft hem door hoor, staart omhoog en opgelet....weg was de merel!
Mooi shot al zeg ik het zelf!

6 opmerkingen:

  1. Hoi Ilse,

    Wat een prachtige foto's heb je weer geplaatst. Ik ben geen expert maar volgens mij worden ze steeds beter.De foto van het roodborstje vind ik echt geweldig. Je boft maar met zo'n nestje in de tuin!

    Groeten,
    Anniek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's mam! Was een heel avontuur met de kat van de buren haha.
    X maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf en knap gedaan.
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjeetje Ilse, het lijken wel prachtige ansichtkaarten. Mooi hoor en leuk om te doen denk ik.
    Kitty

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg, en wat goed dat je de kat gewoon zijn gang liet gaan. Echt een prof fotograaf! Wij krijgen (hopelijk) een mezennestje in de tuin, maar met onze katten vind ik het een hele zorg. Wat een leuke vogels zijn kauwtjes toch, je hebt ze goed weten te vangen. Vooral die in vlucht. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor jullie positieve feedback, leuk! Het roodborstje en de jonkies heb ik helaas niet meer gezien of gehoord. Maar ik kan door de dichte struiken ook het nestje niet vinden. Nu durf ik er niet met mijn handen doorheen te gaan, want wie weet wat ik kapot maak. Die poes zou toch niet ......... misschien vind ik de poes van de overburen toch niet zo lief meer.

    BeantwoordenVerwijderen