dinsdag 27 december 2011

Niet gesmuld maar gebikkeld met Kerst!!

Hallo allemaal,

Zo ben je druk in de weer naar de Kerstdagen toe en zo zijn ze weer voorbij.
Ik vind het altijd een hele toer om Kerst mijn huis binnen te halen, dozen van zolder (doet manlief gelukkig!) en het huis versieren. Dat is toch grotendeels aan mij de eer. De boom hebben we dit jaar samen uitgezocht, want ik heb altijd kritiek op de boom die Daan uitzoekt. Dan weer te hoog, dan weer te breed, er is altijd wel iets op aan te merken. De lampjes heb ik er dit jaar zelf in gedaan, zodat ik ook alleen maar met mezelf ruzie kon maken. Daar moeten ze toch eens een keer iets op verzinnen! En toch heeft het wel iets om lekker te foeteren tijdens de kerstboom optuigen en de rest van je huis versieren. Erg tevreden als het dan eenmaal gelukt is.

Een heerlijke carpaccio op 1e Kerstdag!


Dit jaar heb ik bedacht een Indonesische rijsttafel te maken, wat resulteerde in een hele dag in de keuken staan kokkerellen. Gelukkig had ik wat hulp van mijn dochter en hebben we tussen de gerechten door films gekeken en vooral flink voorgeproefd!!



Ik vind het nog steeds lastig om uit te rekenen hoeveel je nou moet koken voor zo'n groep van 12 tot 14 personen. Ik besloot daarom maar om meerdere gerechten te maken en de hoeveelheden aan te passen. Nou, iedereen heeft echt zitten bikkelen ervan, zo lekker vonden ze het. Maar ik geloof dat we er nog wel een dag of 2/3 van kunnen eten. En....dat vindt niemand erg hier in dit huis.

7 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Nog tips voor Toko Dré? Of gebruik gemaakt van Toko Dré?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank André! Wel Toko Dré bekeken en had het idee om Tahoe Telor te maken, maar sorry was te veel werk. Ik probeer het een ander moment uit. Ik vond dit al een hele prestatie. En tips voor Toko Dré, ehhh..... die heb jij toch niet nodig?!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je maar mooi weer geregeld Ilse. je mag weer trots zijn op jezelf.

    Alvast een GEZOND 2012 toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het eten ziet er net zo schitterend uit als je sprankelende nagels. Wat een werk, maar het resultaat is echt geweldig!. Nu nog het jaar uit met vrienden en dan ..... op naar 2012!
    Veel succes en veel geluk en gezondheid voor jou en je gezin!
    Groeten,
    Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank Ingrid, voor jullie ook alvast de beste wensen voor 2012.

    Hey Francis,
    Wat leuk een reactie van jou te krijgen. Die mooie nagels zijn helaas niet van mij maar van mijn dochter. Mijn nagels waren helaas niet zo mooi gelukt, heb daar toch minder geduld voor! Ook voor jou en je gezin wens ik al het goede toe voor 2012!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou Ilse, jij hebt de Kerst van 2011 weer heel erg je best gedaan zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er allemaal heerlijk uit Ilse!!

    Eh, die nagels niet natuurlijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen