zondag 26 februari 2012

Te lang geleden!!

Hallo allemaal,

Het is alweer enige tijd geleden dat ik erop uit geweest ben met mijn camera. Ik had mooie sneeuwfoto's willen maken, maar om de één of andere reden is het er helemaal niet van gekomen. En op het moment dat ik er eindelijk tijd voor had bleek mijn batterij leeg te zijn. Ik baal er nog van! Maar binnenkort is dat verleden tijd en schaf ik een tweede batterij aan, zodat er "hopelijk" altijd één is opgeladen. Dit weekend vol goede moed nieuwe foto's geschoten.


Ik moet nog steeds veel leren over mijn camera. Ik kan erg gefrustreerd raken als een foto mislukt en ik niet snap wat er mis is met de instellingen. Zoals deze twee foto's.

De eerste is duidelijk overbelicht, maar wel apart toch??!!

En de tweede, zoals de foto had moeten worden. Maar ook die is niet goed, bewogen of toch de verkeerde lens erop zitten??

Uiteindelijk heb ik de 55-200 mm lens erop gezet en daarna ging het beter.


Zelfs met tegenlicht ben ik erg tevreden over deze foto's.







De laatste twee foto's zijn in de beweging mee genomen en leuke treffers geworden.

6 opmerkingen:

  1. Schitterende foto's Ilse! Kunnen we je al boeken voor een expositie in de bieb ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's weer. Zelfs de overbelichte foto heeft wel iets. Het idee van Miranda spreekt me wel aan. Wat dacht je van een tour?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor Ilse.
    Bijzonder dat je die waterdruppels vast hebt gelegd bij de hond in actie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gefeliciteerd met je mooie foto's ga zo door!
    groetjes, mabel

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie platen Ilse! Mooie kleuren, sneeuwfoto's hebben we immers al genoeg gezien.
    Eens met Jannie: die natte hond is goed gelukt!
    Groetjes Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik word helemaal blij van jullie reacties, bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen