donderdag 31 mei 2012

Een vreemde vogel??

Afgelopen Pinksterweekend hebben wij doorgebracht in Noord-Holland. Met onze reünie vrienden zaten we in een ruime accommodatie in het plaatsje Groet, in Noord-Holland. Tijdens deze reünie hadden Daan en ik de opdracht gekregen om een fotoshoot te organiseren, waarvan zondagavond een presentatie is gegeven. Wij hadden de volgende onderwerpen bedacht: Natuur, Mensen, Beweging en Water. Men mocht hier zijn eigen creativiteit op los laten. We hadden één moeilijkheidsgraad bedacht; de AB-sfeer moest er ook in zitten. AB staat voor agrarische bedrijfskunde, de studierichting waar deze reünievrienden elkaar al jaren van kennen.
Om te beginnen start ik met foto's van deze vogel, genomen in de achtertuin van de accommodatie. Ik had gelukkig mijn camera bij me en hoorde deze vogel nogal wat kabaal maken in de boom. Er viel wat schors naar beneden wat ook mijn aandacht trok.
Ik had deze vogel nog niet eerder gezien en was erg blij deze te mogen spotten. Gelukkig had ik op dat moment een getuige bij me, anders had niemand mij geloofd :-) Inmiddels weet ik de naam van deze vogel, weten jullie die ook?
Zondag zijn we naar het museum BroekerVeiling geweest in Broek op Langedijk. We hebben daar mee gedaan aan een miniveiling, was erg leuk. Aansluitend met heuse schippers en 2 sloepen het water op gegaan en een rondvaart gemaakt. Tijdens deze rondvaart zagen we deze fuut met jongen op haar rug.
Vanaf deze sloep heb ik ook de foto met het thema "water" genomen. Eén van de aanwezige jongedames had haar voet heerlijk in het water gehangen.
In dezelfde categorie "water" heb ik ook deze foto gemaakt van de zonsondergang. We zaten met de accommodatie vlakbij het strand Camperduin.
De echte fotofanaten onder ons zijn 2 avonden achter elkaar even naar het strand gegaan om de ondergaande zon vast te leggen. Het leuke aan deze foto is dat de voor mij onbekende persoon vrijwel in dezelfde houding stond als het standbeeld.
Door het standbeeld heen genomen!
Ik hoefde niet lang na te denken over een foto met "de AB-sfeer" erin. Meestal staat er 1 avond kreeft op het menu, helaas eet ik geen schaaldieren vanwege allergische reacties. Dit jaar is er voor hert gekozen! Aan het idee moest ik wel even wennen, maar heb het toch gegeten. En natuurlijk asperges erbij. Er wordt door de groep zelf gekookt. Smullen was het!
Voor het thema "beweging" heb ik weer gekozen voor een bal!
Van de "natuur" kan je wel blijven fotograferen!
Rest mij alleen het thema "mensen" nog! 2e Pinksterdag was er zeemist aan de kust! Die dag stond er een strandwandeling gepland van strand Camperduin naar Bergen aan Zee. Dat is maar 6 kilometer ongeveer. Een aparte belevenis om die in de zeemist te lopen.
Het is wel een uitdaging om in deze mist foto's te maken.
Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten van deze fotoshoot als ik.

8 opmerkingen:

  1. Geweldig foto's Ilse.
    En de vogel, ja ik ken hem, zeker in combinatie met het kabaal!

    Groetjes, Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist van vorig jaar dat je toen ook al van die prachtige foto's had.. Dus keek ik al uit naar je reportage. Prachtig Ilse. Erg mooi. En ja de vogel herken ik van uit de boeken maar zelf zo gespot.. Nee, dat niet. Met groet, Gillian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterende foto's Ilse!!! De bonte specht horen we ook regelmatig in Reeuwijk en af en toe zien we hem. Maar zo mooi als jij hem op de foto hebt vastgelegd is dat Jan niet gelukt. Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's Ilse! (En vast ook een heerlijk weekend)Groetjes Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt als een heerlijk ontspannen weekend. Bijzondere foto's.

    groeten, Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor jullie leuke reacties! Het was inderdaad een super weekend, heerlijk weer (behalve de zeemist dan!), leuke dingen gedaan en veeeeel gelachen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat zijn prima foto's geworden. goed hoor!!
    Daan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldige foto's! die van de asperges, daar krijg ik gelijk trek in. hihi!!
    Groetjes, Mabel

    BeantwoordenVerwijderen