zondag 20 november 2011

Een nieuwe uitdaging!

Hallo allemaal,

Heel de week al flink wat mist en toch te weinig tijd om erop uit te trekken. Vandaag moest het maar eens gebeuren.
De zon zou ook nog even doorkomen werd er gemeld. Nou, geen zon gezien en dat was erg jammer. Het leek zelfs wat dikker te worden die mist en daardoor is het toch lastig om foto's te maken. Eén grote uitdaging dus!
Mijn camera wilde al helemaal niks afdrukken op de automatische stand, niet met en niet zonder flitser. Dus alles handmatig ingesteld en hopen dat er wat gelukt is.
Helaas geen statief mee genomen en met deze handmatige instellingen is dat eigenlijk wel aan te raden. Tijdens de gevolgde cursus werd er tegen mij gezegd dat ik een aardige vaste hand heb, dus daar vertrouw ik dan maar op. Ongeveer de helft van de gemaakte foto's bleken toch bewogen te zijn, dus zo vast zijn mijn handen niet hoor.
De meeste foto's hebben een ISO-waarde van 200 en een belichtingstijd tussen de 1/40 en 1/125 sec. Degenen die ik op mijn blog zet, zijn door de keuringscommissie (oftewel het thuisfront!) goedgekeurd. En die zijn erg kritisch!

2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's! Ga zo door Ilse. Ik hoop er snel meer te zien. Groetjes van Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, eindelijk even tijd om je foto's te bekijken. Je hebt toch best een vaste hand vind ik. Mooi hoe in de mist de zwaan toch scherp is. Ik vind vooral je steiger met aalscholvers mooi. En het bos natuurlijk. Kan zo op canvas op de muur!

    BeantwoordenVerwijderen